Naar de hoofdinhoud

Users checken

yellowQ avatar
Geschreven door yellowQ
Meer dan 2 maanden geleden bijgewerkt

Deze handleiding gaat over het checken van de users. Deze handleiding bespreekt vier verschillende onderwerpen over de users, de onderwerpen zijn als volgt: - Aanmaken users - Toewijzen Dashboard - Toewijzen Email box - Inrichten Planbord

1. Module

Navigeer je zelf naar de module 'users'. Het kan zijn dat deze module 'verstopt' is, de link naar deze module is https://yellowq.app/modules/users .

Module

2. Klik "Toevoegen"

Hier klik je op "Toevoegen".

Klik 'Toevoegen'

3. Klik "Rol"

Klik op "Rol" om de nieuwe user een rol toe te dienen die hier bij hoort. Dit is echter alleen nog een tekstuele rol, de rol toewijzing ( met rechten) gebeurt later in het proces.

Klik 'Rol'

4. Vul de rol in

Als voorbeeld geven we de nieuwe user de rol "Monteur".

Vul de rol in

5. Klik "Standaard service"

Klik op het veld "Standaard service" om een service te linken aan de nieuwe user. Dit is een dienst waarop de uren worden geboekt als er gebruik wordt gemaakt van de timers in de mobiele app.

Klik 'Standaard service'

6. Kies de service die bij de rol hoort

Als voorbeeld geven we de nieuwe user de service "Monteren".

Kies de service die bij de rol hoort

7. Klik "Voornaam"

Klik op het veld "Voornaam" om de naam van de nieuwe user in te voeren.

Klik 'Voornaam'

8. Vul de voornaam in

Als voorbeeld geven we de nieuwe user de naam "Willem".

Vul de voornaam in

9. Klik "Tussenvoegsel"

Als de nieuwe user een tussenvoegsel in de naam heeft kan die worden ingevoerd in het vak "Tussenvoegsel".

Klik 'Tussenvoegsel'

10. Vul het tussenvoegsel in

Als voorbeeld heeft de nieuwe user een tussenvoegsel in de naam. Het tussenvoegsel in dit geval is "de".

Vul het tussenvoegsel in

11. Klik "Achternaam"

Klik op het veld "Achternaam" om de achternaam van de nieuwe user in te voeren.

Klik 'Achternaam'

12. Vul de achternaam in

Als voorbeeld geven we de nieuwe user de achternaam "Jong".

Vul de achternaam in

13. Klik op het veld "E-mail"

Klik op het veld "E-mail" om het e-mailadres van de nieuwe user in te voeren. Dit veld is van belang voor de communicatie naar de medewerker en voor het inloggen in yellowQ.

Klik op het veld 'E-mail'

14. Klik "Telefoon"

Vul de overige optionele velden in de de secties 'Contactgegevens' en 'Adresgegevens'.

Klik 'Telefoon'

15. User beschikbaar maken voor planning

Klik in de checkbox "Beschikbaar voor planning" om de nieuwe user beschikbaar te maken om in het planbord. Zie voor meer informatie omtrent het planbord: https://help.yellowq.nl/nl/articles/9099722-planbord-binnen-yellowq

User beschikbaar maken voor planning

16. Gegevens opslaan

Klik op "Opslaan" om de gegevens van de nieuwe user op te slaan.

Gegevens opslaan

17. Gerelateerd aan

Kies vervolgens de aangemaakte user in het veld 'Gerelateerd aan'.

Gerelateerd aan

18. Rol toewijzen

Geef vervolgens de nieuwe user de rol die hij of zij in de organisatie heeft. Dit kan je doen door op het veld 'Rol' te klikken en de rol te selecteren. Deze rol bepaalt de rechten van de nieuwe user in yellowQ. Zie voor meer informatie omtrent de rollen en rechten: https://help.yellowq.nl/nl/articles/7969628-rollen-toevoegen

Rol toewijzen

19. Web app

Met de checkbox 'Toegang tot de web app' kan je de nieuwe gebruiker toegang verlenen tot de web app van yellowQ.

Web app

20. User activeren

Klik op "Actief" om de licentie van de nieuwe user te activeren

User activeren

21. Wachtwoord vergeten

Wanneer je je wachtwoord bent vergeten kan je op de knop 'Wachtwoord vergeten?' klikken. Vul vervolgens je mailadres in en dan ontvang je een mail waarin je je wachtwoord kan resetten.

Wachtwoord vergeten

22. Dashboard

Als tweede stap bepalen we de toewijzing van de dashboards aan de user. Dit kan enkel worden gedaan door de admin. Om een dashboard zichtbaar te maken bij de user moet je naar de gebruikersconfiguratie. Daarna kies je de user voor wie de dashboard(s) inzichtelijk moeten zijn. Aan het gebruik van dashboards zijn kosten verbonden.

Dashboard

23. Dashboards instellen

Vink via de oogjes aan welke dashboards de nieuwe gebruiker wel of niet mag zien. In dit geval kan de user alle 5 dashboards zien.

Dashboards instellen

24. Navigeren naar E-mail

Als derde stap bepalen welke user via welke mailboxen mogen communiceren. Navigeer naar de instellingen door op het tandwiel te klikken rechtsboven.

Navigeren naar E-mail

25. Navigeren naar E-mail

Navigeer naar de e-mail sectie in de instellingen.

Navigeren naar E-mail

26. Koppelen van email

In dit geval zijn er twee mailboxen gekoppeld. Zie voor meer informatie omtrent het koppelen van de mailboxen: https://help.yellowq.nl/nl/articles/10278497-e-mail-configureren-in-yellowq of https://help.yellowq.nl/nl/articles/10278602-e-mail-configuratie-in-yellowq-persoonlijk

Koppelen van email

27. Gebruiker toevoegen onder de mailbox

Voeg hier gebruikers toe die gebruik mogen maken van de mailbox.

Gebruiker toevoegen onder de mailbox

28. Gebruiker toevoegen onder de mailbox

Selecteer een user vanuit de dropdown. Nu kan deze user vanuit de gekoppelde mailbox mailen.

Gebruiker toevoegen onder de mailbox

29. Basis, pro en plus

In het basispakket van yellowQ kan er gekoppeld worden met één standaard mailbox. Optioneel kunnen er meerdere mailboxen worden gekoppeld. Hier zijn aanvullende kosten aan verbonden per aanvullende mailbox. Bij het pro en plus pakket van yellowQ kan er per user een mailbox worden gekoppeld.

Basis, pro en plus

30. Mailen

Hier zien we het interne mailprogramma van yellowQ. In dit voorbeeld wordt er gebruik gemaakt van de gebruiker Test Werkbonnnen. Je kan zien dat er gemaild kan worden vanaf de twee mailadressen.

Mailen

31. Gebruiker verwijderen

Om er voor te zorgen dat een gebruiker niet meer met een mailadres kan mailen moet je op het rode kruisje klikken naast de naam van de user.

Gebruiker verwijderen

32. Mailbox verwijderen

Om de mailbox te verwijderen kan je op de rode prullenbak klikken die naast het mailadres staat. Let op: als je de mailbox verwijderd moet deze opnieuw (met wachtwoord) gekoppeld worden.

Mailbox verwijderen

33. Klik "Schedulers"

Tot slot gaan we het planbord inrichten. Klik op de knop "Schedulers" om naar het planbord te gaan.

Klik 'Schedulers'

34. Planbord

Zoals je ziet zien we nu het planbord. In dit voorbeeld bevat het planbord twee teams, extern en intern. Bij beide teams gaan we een user toevoegen.

Planbord

35. Klik "Instellingen"

Klik op de knop "Instellingen".

Klik 'Instellingen'

36. Klik "Weergaves"

Klik vervolgens op de knop "Weergaves".

Klik 'Weergaves'

37. Klik "Beschikbare users"

Klik op de knop "Beschikbare users" om de users toe te voegen aan de weergave.

Klik 'Beschikbare users'

38. Kies een user

Kies nu uit wie je wil toevoegen in de weergave. Voor dit voorbeeld is dat "John Willems".

Kies een user

39. Klik hier

Zoals je ziet is John Willems nu toegevoegd in de weergave van het planbord. Hetzelfde gaan we nu doen voor de weergave van het team "Intern".

Klik hier

40. Klik hier

Zoals je ziet is nu Tjeerd de Visser toegevoegd aan de weergave van "Intern". Klik vervolgens op de knop "Opslaan" om de aanpassingen in de weergaves op te slaan.

Klik hier

41. Klik hier

Klik op het rode kruisje om weer terug te gaan naar het planbord.

Klik hier

42. Planbord

Zoals je ziet zijn de users nu toegevoegd aan het planbord.

Planbord

Hiermee zijn we aan het einde gekomen van de inrichting van de users binnen yellowQ.

Was dit een antwoord op uw vraag?