Naar de hoofdinhoud

SLA groep aanmaken

yellowQ avatar
Geschreven door yellowQ
Meer dan een jaar geleden bijgewerkt

Deze handleiding laat zien hoe je een SLA groep kunt aanmaken en deze kan koppelen aan een bijpassende urgentiecode. De afkorting SLA staat voor Service Level Agreement. Onder de SLA groep kunnen de urgentiecodes worden gehangen die gelden voor deze SLA groep.

1. Klik hier

Om te beginnen klikken we op het tandwiel rechts bovenin in het scherm.

Klik hier

2. Klik "SLA groepen"

We bevinden ons nu in de omgeving van de instellingen. Klik op de knop "SLA groepen".

Klik 'SLA groepen'

3. SLA groep

We bevinden ons in nu in de omgeving van de SLA groepen. Zoals je ziet zijn er nu drie verschillende groepen.

SLA groep

4. Klik "Toevoegen"

Klik op "Toevoegen" om een nieuwe SLA groep aan te maken.

Klik 'Toevoegen'

5. SLA groep

We zitten nu in een nieuw record waarin de nieuwe SLA groep aangemaakt kan worden.

SLA groep

6. SLA groep

Klik op het veld "Naam" om de nieuwe SLA groep een naam te gaan geven.

SLA groep

7. SLA groep

Voor dit voorbeeld geven we de nieuwe SLA groep de naam "SLA groep voorbeeld".

SLA groep

8. SLA groep

De naam is met succes ingevuld.

SLA groep

9. SLA groep

Klik op het veld "Status" om de nieuwe SLA groep op actief te gaan zetten. Enkel de SLA groepen die Actief zijn worden kunnen worden gekoppeld aan een klant/opdrachtgever.

SLA groep

10. SLA groep

Klik op "Actief" om de status op "Actief" in te stellen.

SLA groep

11. SLA groep

Klik op het veld "Omschrijving" om de omschrijving toe te gaan voegen bij de SLA groep.

SLA groep

12. SLA groep

Voor dit voorbeeld voegen we de omschrijving "Afspraken klant ABC 2024" toe.

SLA groep

13. SLA groep

De belangrijke gegevens voor de nieuwe SLA groep zijn toegevoegd.

SLA groep

14. SLA groep

Klik op de knop "Opslaan" om de nieuwe SLA groep op te slaan.

SLA groep

15. Urgentiecode kopellen

Nu de nieuwe SLA groep is opgeslagen kan er een urgentiecode aan worden gekoppeld. Voor elke nieuwe SLA groep hoef je niet elke keer een nieuwe urgentiecode aan te maken, maar voor dit voorbeeld gaan we dit wel doen.

Urgentiecode kopellen

16. Urgentiecode kopellen

Klik op de knop "Toevoegen" om een nieuwe urgentiecode toe te voegen.

Urgentiecode kopellen

17. Urgentiecode kopellen

We bevinden ons nu in het record waarin wij een nieuwe urgentiecode kunnen gaan kopellen aan de SLA groep.

Urgentiecode kopellen

18. Urgentiecode kopellen

Klik op het veld "Urgentiecode" om de nieuwe urgentiecode een naam te gaan geven.

Urgentiecode kopellen

19. Urgentiecode kopellen

Voor dit voorbeeld geven we de nieuwe urgentiecode de naam "Voorbeeld".

Urgentiecode kopellen

20. Urgentiecode kopellen

Maak de nieuwe urgentiecode actief door op het veld "Status" te klikken. Klik hierna op de optie "Actief". De nieuwe urgentiecode is actief. Enkel actieve urgentiecodes kunnen worden gekozen.

Urgentiecode kopellen

21. Urgentiecode kopellen

Klik op het veld "Aantal dagen" om het aantal dagen voor de urgentiecode toe te gaan voegen. Dit betreft het aantal werkdagen. Het weekend wordt buiten beschouwing gelaten.

Urgentiecode kopellen

22. Urgentiecode kopellen

Voor dit voorbeeld voeren we "25" in als aantal dagen.

Urgentiecode kopellen

23. Urgentiecode kopellen

Klik op het veld "Aantal uren" om het aantal uren toe te voegen voor de nieuwe urgentiecode.

Urgentiecode kopellen

24. Urgentiecode kopellen

Voor dit voorbeeld vullen we "5,00" in.

Urgentiecode kopellen

25. Urgentiecode kopellen

De gegevens voor de nieuwe urgentiecode zijn ingevoerd.

Urgentiecode kopellen

26. Urgentiecode kopellen

Klik op de knop "Opslaan en afsluiten" rechts bovenin in het scherm.

Urgentiecode kopellen

27. Urgentiecode kopellen

Zoals je ziet is de nieuwe urgentiecode met succes gekoppeld aan de nieuwe Sla groep.

Urgentiecode kopellen

28. Urgentiecode kopellen

Om te kijken of de nieuwe urgentiecode ook is toegevoegd in de module "Urgentiecodes" klikken we op het tandwiel rechts bovenin in het scherm.

Urgentiecode kopellen

29. Controleren

Klik op de knop "Urgentiecodes".

Controleren

30. Controleren

Zoals je ziet is de zojuist aangemaakte urgentiecode ook toegevoegd bij de al bestaande urgentiecodes.

Controleren

Deze handleiding heeft weergegeven hoe je een nieuwe SLA groep kan aanmaken en hieraan een urgentiecode kan kopellen.

Was dit een antwoord op uw vraag?