Deze handleiding laat zien hoe je een SLA groep kunt aanmaken en deze kan koppelen aan een bijpassende urgentiecode. De afkorting SLA staat voor Service Level Agreement. Onder de SLA groep kunnen de urgentiecodes worden gehangen die gelden voor deze SLA groep.
1. Klik hier
Om te beginnen klikken we op het tandwiel rechts bovenin in het scherm.
2. Klik "SLA groepen"
We bevinden ons nu in de omgeving van de instellingen. Klik op de knop "SLA groepen".
3. SLA groep
We bevinden ons in nu in de omgeving van de SLA groepen. Zoals je ziet zijn er nu drie verschillende groepen.
4. Klik "Toevoegen"
Klik op "Toevoegen" om een nieuwe SLA groep aan te maken.
5. SLA groep
We zitten nu in een nieuw record waarin de nieuwe SLA groep aangemaakt kan worden.
6. SLA groep
Klik op het veld "Naam" om de nieuwe SLA groep een naam te gaan geven.
7. SLA groep
Voor dit voorbeeld geven we de nieuwe SLA groep de naam "SLA groep voorbeeld".
8. SLA groep
De naam is met succes ingevuld.
9. SLA groep
Klik op het veld "Status" om de nieuwe SLA groep op actief te gaan zetten. Enkel de SLA groepen die Actief zijn worden kunnen worden gekoppeld aan een klant/opdrachtgever.
10. SLA groep
Klik op "Actief" om de status op "Actief" in te stellen.
11. SLA groep
Klik op het veld "Omschrijving" om de omschrijving toe te gaan voegen bij de SLA groep.
12. SLA groep
Voor dit voorbeeld voegen we de omschrijving "Afspraken klant ABC 2024" toe.
13. SLA groep
De belangrijke gegevens voor de nieuwe SLA groep zijn toegevoegd.
14. SLA groep
Klik op de knop "Opslaan" om de nieuwe SLA groep op te slaan.
15. Urgentiecode kopellen
Nu de nieuwe SLA groep is opgeslagen kan er een urgentiecode aan worden gekoppeld. Voor elke nieuwe SLA groep hoef je niet elke keer een nieuwe urgentiecode aan te maken, maar voor dit voorbeeld gaan we dit wel doen.
16. Urgentiecode kopellen
Klik op de knop "Toevoegen" om een nieuwe urgentiecode toe te voegen.
17. Urgentiecode kopellen
We bevinden ons nu in het record waarin wij een nieuwe urgentiecode kunnen gaan kopellen aan de SLA groep.
18. Urgentiecode kopellen
Klik op het veld "Urgentiecode" om de nieuwe urgentiecode een naam te gaan geven.
19. Urgentiecode kopellen
Voor dit voorbeeld geven we de nieuwe urgentiecode de naam "Voorbeeld".
20. Urgentiecode kopellen
Maak de nieuwe urgentiecode actief door op het veld "Status" te klikken. Klik hierna op de optie "Actief". De nieuwe urgentiecode is actief. Enkel actieve urgentiecodes kunnen worden gekozen.
21. Urgentiecode kopellen
Klik op het veld "Aantal dagen" om het aantal dagen voor de urgentiecode toe te gaan voegen. Dit betreft het aantal werkdagen. Het weekend wordt buiten beschouwing gelaten.
22. Urgentiecode kopellen
Voor dit voorbeeld voeren we "25" in als aantal dagen.
23. Urgentiecode kopellen
Klik op het veld "Aantal uren" om het aantal uren toe te voegen voor de nieuwe urgentiecode.
24. Urgentiecode kopellen
Voor dit voorbeeld vullen we "5,00" in.
25. Urgentiecode kopellen
De gegevens voor de nieuwe urgentiecode zijn ingevoerd.
26. Urgentiecode kopellen
Klik op de knop "Opslaan en afsluiten" rechts bovenin in het scherm.
27. Urgentiecode kopellen
Zoals je ziet is de nieuwe urgentiecode met succes gekoppeld aan de nieuwe Sla groep.
28. Urgentiecode kopellen
Om te kijken of de nieuwe urgentiecode ook is toegevoegd in de module "Urgentiecodes" klikken we op het tandwiel rechts bovenin in het scherm.
29. Controleren
Klik op de knop "Urgentiecodes".
30. Controleren
Zoals je ziet is de zojuist aangemaakte urgentiecode ook toegevoegd bij de al bestaande urgentiecodes.
Deze handleiding heeft weergegeven hoe je een nieuwe SLA groep kan aanmaken en hieraan een urgentiecode kan kopellen.