Naar de hoofdinhoud

Urgentiecodes aanmaken

Urgentie, Code, Urgentiecode, urgentie, code, urgentiecode

yellowQ avatar
Geschreven door yellowQ
Meer dan een jaar geleden bijgewerkt

Deze handleiding laat zien hoe je een urgentiecode aan kan maken. Urgentiecodes worden gebruikt om aan te geven welke prioriteit een werkbon heeft en op basis daarvan kan een uiterlijke datum voor uitvoering worden bepaald. Dit kan op dag- en uurbasis worden ingevuld. Bij het invullen van dagen wordt uitgegaan van werkdagen (dus exclusief zaterdag en zondag).

1. Klik hier

Klik op het tandwiel rechts bovenin in het scherm.

Klik hier

2. Klik "Urgentiecodes"

Klik op de knop "Urgentiecodes".

Klik 'Urgentiecodes'

3. Urgentiecodes

Je zit nu in de module "Urgentiecodes".

Urgentiecodes

4. Urgentiecodes

Klik op de knop "Toevoegen" om een nieuwe urgentiecode toe te voegen.

Urgentiecodes

5. Urgentiecodes

We bevinden ons nu in een record waarin we een nieuwe urgentiecode in kunnen aanmaken.

Urgentiecodes

6. Urgentiecodes

Klik op het veld "Urgentiecode" om de naam van de nieuwe urgentiecode in te vullen.

Urgentiecodes

7. Urgentiecodes

Voor dit voorbeeld geven we de nieuwe urgentiecode de naam "Laag".

Urgentiecodes

8. Urgentiecodes

Klik op de balk "Status" om de nieuwe urgentiecode op actief te zetten. Enkel de actieve urgentiecodes zijn te kiezen in de werkbon.

Urgentiecodes

9. Urgentiecodes

Klik op de optie "Actief".

Urgentiecodes

10. Urgentiecodes

Koppel de nieuwe urgentiecode aan een SLA groep. Je kan deze twee kopellen door op het pijltje, die wijst naar beneden, bij de balk "SLA groep" aan te klikken. SLA groepen zijn groepen waaraan een klant kan worden gekoppeld. Alle gekoppelde klanten hebben dezelfde urgentiecodes. Als er geen klanten gekoppeld zijn aan een SLA groep dan gelden de algemene urgentiecodes. In onze helpdesk kan je meer informatie vinden over SLA groepen.

Urgentiecodes

11. Urgentiecodes

Selecteer de SLA groep waaraan de urgentiecode gekoppeld moet worden. Voor dit voorbeeld kiezen we "SLA groep voorbeeld".

Urgentiecodes

12. Urgentiecodes

Klik op het veld "Aantal dagen" om het aantal (werk)dagen toe te voegen aan de nieuwe urgentiecode.

Urgentiecodes

13. Urgentiecodes

Als voorbeeld vullen we "50" in.

Urgentiecodes

14. Urgentiecodes

Klik op het veld "Aantal uren" om het aantal uur voor de urgentiecode in te voeren.

Urgentiecodes

15. Urgentiecodes

Voor dit voorbeeld voeren we "10,00" in.

Urgentiecodes

16. Urgentiecodes

Nu zijn alle gegevens voor de nieuwe urgentiecode ingevoerd.

Urgentiecodes

17. Urgentiecodes

Klik op de knop "Opslaan" om de nieuwe urgentiecode op te slaan.

Urgentiecodes

18. Urgentiecodes

De nieuwe urgentiecode is aangemaakt en opgeslagen.

Urgentiecodes

19. Controleren

Ga terug naar de module "Urgentiecodes" door op de knop "Pijl terug" links bovenin in het scherm te klikken.

Controleren

20. Controleren

De nieuwe urgentiecode is met succes aangemaakt en toegevoegd aan de module.

Controleren

21. Controleren

Nu gaan we kijken of de koppeling tussen de urgentiecode en de SLA groep is gelukt. Klik op het tandwiel rechts bovenin in het scherm.

Controleren

22. Controleren

Klik op de knop "SLA groepen".

Controleren

23. Controleren

Kies de SLA groep waar de urgentiecode aan gekoppeld is. In dit voorbeeld is dat "SLA groep voorbeeld".

Controleren

24. Controleren

Zoals je ziet is de urgentiecode met succes gekoppeld aan de SLA groep.

Controleren

Deze handleiding heeft weergegeven hoe je een urgentiecode kan aanmaken en hoe je deze vervolgens kan koppelen aan een SLA groep.

Was dit een antwoord op uw vraag?