Deze handleiding beschrijft hoe je een nieuwe report template kan aanmaken en opslaan.
1. Nieuwe Handleiding.
Sinds kort is er een nieuwe manier bijgekomen om een report template aan te maken. Door te zoeken op 'Tabel exporteren naar excel' wordt de desbetreffende handleiding getoond. We raden u aan om deze manier te gebruiken.
2. Instellingen pagina
Klik op het tandwiel rechtsboven.
3. Report templates
Ga naar de "Report Templates" pagina.
4. Toevoegen
Maak een nieuwe report template aan door op de knop "Toevoegen" te klikken.
5. Template naam
Klik op het veld om de naam van het report template in te voeren.
6. Rapporttype
Selecteer een rapporttype.
7. Kies rapporttype
Selecteer een rapporttype. In de meeste gevallen gaat dit om 'module' aangezien er data uit een module in het report moet worden weergegeven.
8. Module selecteren
Er verschijnt een module veld. Selecteer hier de module waarvoor je een report template wilt maken.
9. Selecteer module
Selecteer de afspraken module.
10. Selecteer bestandstype
Klik op het veld om een bestandstype te selecteren.
11. Bestandstype kiezen
Selecteer het CSV bestandsformaat.
12. Opslaan gegevens nieuwe template
Klik op de knop om de report template op te slaan.
13. Nieuw rapport maken
Na het opslaan van de template opent zich een nieuw scherm. Klik op de velden om deze onderdeel te maken van de output van het report. Dit kan geheel naar eigen smaak. We selecteren nu het veld 'Aangemaakt op'.
14. Sorteer opties
Nu selecteren wij als voorbeeld het veld "ID" als eerste tweede veld in de output van het report.
15. Sorteer opties
Selecteer bijvoorbeeld "Klant" als derde veld in de output. Op deze wijze kan je alle velden toevoegen die onderdeel moeten zijn van de output.
16. Filter selecteren
Overige gegevens zoals de naam van de report template kunnen worden ingevoerd. Klik op het veld 'Selecteer filter' om een filter toe te voegen.
17. Filter selecteren
In dit voorbeeld kiezen we de "Date range filter".
18. Verplichte velden
Als je vergeet een verplicht veld in te vullen krijg je een foutmelding. Er valt makkelijk te controleren om welk veld het gaat omdat deze rood wordt.
19. Verplichte velden vullen
Vul het verplichte veld.
20. Opslaan nieuwe report template
Klik nu op de knop om de report template op te slaan. Je hebt een eigen report template aangemaakt die in het report template overzicht wordt getoond onder de betreffende module.
Deze handleiding beschrijft stap voor stap hoe je een nieuwe report template kan aanmaken en opslaan. Bekijk ons support pagina, als u nog meer vragen hebt. Of neem contact met ons.