Naar de hoofdinhoud

Report templates aanmaken (Plus)

Deze handleiding beschrijft hoe je een nieuwe report template kan aanmaken en opslaan.

yellowQ avatar
Geschreven door yellowQ
Meer dan 9 maanden geleden bijgewerkt

Deze handleiding beschrijft hoe je een nieuwe report template kan aanmaken en opslaan.

1. Nieuwe Handleiding.

Sinds kort is er een nieuwe manier bijgekomen om een report template aan te maken. Door te zoeken op 'Tabel exporteren naar excel' wordt de desbetreffende handleiding getoond. We raden u aan om deze manier te gebruiken.

Nieuwe Handleiding.

2. Instellingen pagina

Klik op het tandwiel rechtsboven.

Instellingen pagina

3. Report templates

Ga naar de "Report Templates" pagina.

Report templates

4. Toevoegen

Maak een nieuwe report template aan door op de knop "Toevoegen" te klikken.

Toevoegen

5. Template naam

Klik op het veld om de naam van het report template in te voeren.

Template naam

6. Rapporttype

Selecteer een rapporttype.

Rapporttype

7. Kies rapporttype

Selecteer een rapporttype. In de meeste gevallen gaat dit om 'module' aangezien er data uit een module in het report moet worden weergegeven.

Kies rapporttype

8. Module selecteren

Er verschijnt een module veld. Selecteer hier de module waarvoor je een report template wilt maken.

Module selecteren

9. Selecteer module

Selecteer de afspraken module.

Selecteer module

10. Selecteer bestandstype

Klik op het veld om een bestandstype te selecteren.

Selecteer bestandstype

11. Bestandstype kiezen

Selecteer het CSV bestandsformaat.

Bestandstype kiezen

12. Opslaan gegevens nieuwe template

Klik op de knop om de report template op te slaan.

Opslaan gegevens nieuwe template

13. Nieuw rapport maken

Na het opslaan van de template opent zich een nieuw scherm. Klik op de velden om deze onderdeel te maken van de output van het report. Dit kan geheel naar eigen smaak. We selecteren nu het veld 'Aangemaakt op'.

Nieuw rapport maken

14. Sorteer opties

Nu selecteren wij als voorbeeld het veld "ID" als eerste tweede veld in de output van het report.

Sorteer opties

15. Sorteer opties

Selecteer bijvoorbeeld "Klant" als derde veld in de output. Op deze wijze kan je alle velden toevoegen die onderdeel moeten zijn van de output.

Sorteer opties

16. Filter selecteren

Overige gegevens zoals de naam van de report template kunnen worden ingevoerd. Klik op het veld 'Selecteer filter' om een filter toe te voegen.

Filter selecteren

17. Filter selecteren

In dit voorbeeld kiezen we de "Date range filter".

Filter selecteren

18. Verplichte velden

Als je vergeet een verplicht veld in te vullen krijg je een foutmelding. Er valt makkelijk te controleren om welk veld het gaat omdat deze rood wordt.

Verplichte velden

19. Verplichte velden vullen

Vul het verplichte veld.

Verplichte velden vullen

20. Opslaan nieuwe report template

Klik nu op de knop om de report template op te slaan. Je hebt een eigen report template aangemaakt die in het report template overzicht wordt getoond onder de betreffende module.

Opslaan nieuwe report template

Deze handleiding beschrijft stap voor stap hoe je een nieuwe report template kan aanmaken en opslaan. Bekijk ons support pagina, als u nog meer vragen hebt. Of neem contact met ons.

Was dit een antwoord op uw vraag?