1. Open editor
Navigeer naar het admin panel via het tandwiel rechtsboven in het scherm. Kies de optie 'Reports templates'. Selecteer de juiste module en kies 'Open editor' om de report template aan te passen.
2. Velden selecteren
Voeg hier velden toe of verwijder de velden die je niet meer gebruikt door op de prullenbak te klikken. Wij voegen nu velden toe, te beginnen met 'actuele start'.
3. Velden selecteren
Ook voegen we 'actuele eind' toe door op het veld links in het scherm te klikken.
4. Standaard waarde vullen
Als je een standaard waarde in het veld wilt kan je de checkbox aanklikken.
5. Standaard waarde vullen
Nu kan je het veld achter de checkbox aanpassen en daar een standaard waarde in toevoegen.
6. Standaard waarde vullen
Voer "1532" in.
7. Bronnaam aanpassen
Hier kan je de bronnaam van het veld aanpassen. Meestal staat deze al goed.
8. Bronnaam aanpassen
Voer "IDs" in.
9. Overige informatie aanpassen
Pas de naam aan voor de template, wijzig het bestandstype, vink de checkbox aan als je de kopregel over wilt slaan in het exportbestand, selecteer de delimiter of pas de bestandsnaam aan.
10. Filter aanmaken
Selecteer hier een filter.
11. Filter aanmaken
Selecteer "Datum Bereik Filter".
12. Filter aanmaken
Kies een veld waar je het filter wil toepassen.
13. Filter aanmaken
Selecteer de geplande einddatum.
14. Filter aanmaken
Vul de velden in die nu verschijnen. Als je 'Van' en 'Tot' vult geef je een vaste datumrange aan. Selecteer je checkbox 'Gebruik de datum van laatste uitvoering', dan wordt de output getoond waarbij de datum na de laatste uitvoerdatum van het report ligt. Selecteer je 'Gebruik uitvoeringsdatum', dan wordt de huidige datum gebruikt als waarde in veld 'Tot'.
15. Filter aanmaken
Klik op de link.
16. Wijzigingen opslaan
Als je alle velden en filters hebt toegevoegd kan je de report template opslaan.
Deze handleiding legt uit hoe u report templates kunt onderhouden en wijzigen.